9.3.2011

Yesterday

Tosiaan niinkuin jo aamula kerroinkin niin eilis ilta meni tuolla Helsingin Nosturissa, Girugamesh'ia oltiin kaverin kanssa kattomassa. Keikka kesti vaan vähän reilu puoltoistatuntia, mikä yllättävää kyllä riitti mulle paremmin kuin hyvin (olenko tulossa jo vanhaksi, vai mitä ?)
Lastsong kruunasi illan. Parempaa lopetusta en olis voinu toivoa, nimittäin jätkät soitti yhden mun lempikappaleen, Kowareteiku Sekain'n. Tricen oli aiemmin päivällä sanonut että jos ne soittaa sen niin mun täytyy itkeä hänen puolestaan. Ja täytyy sanoa, että onnenkyyneleet ei olleet kovinkaan kaukana siinä vaiheessa.
Ainiin tää mun blogikin on muuten saanut nimensä yhdestä heidän kappaleestaan.

Kun kukaan ei kuitenkaan kyseistä bändiä ole koskaan kuullut niin voisin tähän väliin valaista millaisesta yhtyeestä on oikein kyse -ja tää on nyt sitten se mitä itse bändistä ajattelen, etten käy mistään googlesta kopsaamaan-
Eli bändi koostuu neljästä japanilaisesta miehestä, vokalisti Satoshi, kitarassa Nii, basisti Shuu ja rumpujen takana on Ryo. Musiikki on raskaamman puoleista rokkia. Satoshilla on mielettömän muuntautumiskykyinen ääni, se voi ensin olla tosi hiljasta, herkkää melkeen kuiskailua ja sitten äkkiä se repeää semmosiin huutoihin että... <3


tässä vähän kuvaa kun kerran toivoitte :)
vasemmalta Nii, Satoshi, Ryo ja Shuu

Oon ollu vähän ns. huono giru-fani tässä viime aikoina, kun toi niitten uusin materiaali on jäänyt vähemmälle kuuntelulle (vanhempaa oon kuunnellu senkin edestä) Ja se tiiättekö on tosi harmittavaista kun ei ite pysty ottamaan keikasta kaikkea irti kun ei tiedä yli puoliakaan soittolistasta. Mutta en olisi silti mistään hinnasta jäänyt sieltä pois.
Välillä mietin kesken keikan että joo mulla saattaa keski-iässä jo olla tosi huono kuulo (en käytä korvatulppia koskaan keikoilla, niin valitettavaa kuin se onkin), mutta ainakin voin sitten onnelisena todeta että olen ollut ihan mahtavilla keikoilla ja kuullut lempibiisejä livenä. Kiikustuolissa on siis ainakin jotain muistelemisen arvoista. Ja aika monta kertaa huomasin miettiväni siellä myöskin että on se harmi kun kuuntelee sellaista musiikkia, jonka kuuliakunta on suurimmaksi osaksi niin helvetin pikkumaisia ja ärsyttäviä ernuja. Sille ei tosin voi mitään, se täytyy vaan koittaa kestää.

Joo mut eiköhän siinä ollut tarpeeksi löpinää musiikista ja giruista. Eilen oli niin jäätävä ilma hesassa etten mä jaksanut oikeastaan paljon kuvatakkaan, vaikka olin fiksuna ton järkkärin jaksanut sinne asti raahata. Ainoot kuvat on aamulla koulusta, ja enimmäkseen Emmasta ja sit yöllä bussista ja ne tuskin ketään kiinnostaa.
Huomenna voisin tehdä kunnon kuvapläjäys postauksen, kun tää meni nyt niin 'kirjaimelliseksi'.

5 kommenttia:

  1. Uuuu~ nyt mäki tiiän enemmän giruist XDD mun on jo monta kertaa pitäny mennä kattoo ja kuuntelee niitten musaa mut en sit millään saa aikaseks XD

    Ryo pelkästään nimenä kuulostaa jo <3 (okei mä en mitenkään kato ensin rumpaleja tai rakasta niitä?) Jep, meen varmaan kohta puoliin kuuntelee girujen tuotantoo~~ Mut oisit saanu lisätä jonkun kuvan niistä vaikkapa netistä tai jotain :DD

    VastaaPoista
  2. joo, mä miettisin et laitanko kuvan, mut mä olin laiska. Sori.

    VastaaPoista
  3. Kirjoita googleen Girugamesh Nii, niin tajuat mitä tarkoitan! :DD

    VastaaPoista